Computer aan de borduurmachine...wie kent dit probleem?

Bernina Artista Designer
Plaats reactie
Angelique
Borduurfanaat

Computer aan de borduurmachine...wie kent dit probleem?

Bericht: # 103553Bericht Angelique
04-04-2013 08:46

Ik heb een Bernina Aurora 450 waarbij je je laptop aan de machine verbindt met een kabel om de patronen door te sturen. Hiervoor gebruik ik het programma Art Design dat ik bij de borduurmodule kreeg en dat maakt gebruik van EC on PC.

Op zich werkt dat prima maar bij het afsluiten van e.e.a. krijg ik regelmatig een blue screen en start de laptop opnieuw op. Dit gebeurt met name als ik klaar ben met borduren of tijdelijk wil stoppen (ivm het late tijdstip bijvoorbeeld) om de volgende dag weer verder te gaan.

Ik sluit het programma EC on PC af, vervolgens sluit ik Art Design af. Dan haal ik het usb snoer van mijn borduurmachine naar de laptop los. Dat kan niet via hardware veilig verwijderen want daar staat dit helemaal niet bij...en dan...als ik 'klingklong'' hoor gaat het goed en kan ik gewoon mijn borduurmachine uitzetten en eventueel gewoon verder werken op de laptop of mijn laptop uitzetten. Maar...als ik geen klingklong geluid hoor dan krijg ik direct een blue screen!

Wie kent dit en weet hoe je dit blue screen kunt voorkomen?? Ik vrees dat dit een conflict is dat niet op te lossen valt, behalve door Bernina zelf?
Groet, Angelique

Too much to do in so little time!

Bernina 450 met borduurmodule

quiltfan
Senior borduur(st/d)er

Bericht: # 103560Bericht quiltfan
04-04-2013 09:04

Ik vrees dat je laptop het allemaal niet meer aan kan. Ik heb vorig jaar heel veel blue screens gehad....mijn laptop was toen inmiddels 8 jaar oud, en trok het internet niet meer. Nu is mijn oude laptop mijn borduurlaptop geworden, zonder internetverbinding. Nooit geen blue screen meer gehad...maar zodra het internet aangezet wordt vliegt hij gelijk op blauw.
Je zou dus kunnen proberen om op je laptop eerst de internetverbinding uit te schakelen, evt. ook je virsusscanner en dan aan je Aurora koppelen. In principe heb je geen internetverbinding nodig om te kunnen borduren. Niet vergeten om alles weer in te schakelen na het borduren!
Als het probleem blijft is waarschijnlijk je laptop niet meer in staat alles uit te voeren...... :cry: .
Succes!
Groetjes, Quiltfan/Yvonne

Angelique
Borduurfanaat

Bericht: # 103564Bericht Angelique
04-04-2013 09:18

Nou, mijn laptop is heel nieuw (september 2012) en daar kan het beslist niet aan liggen!

Maar ik zal het eens proberen zonder internetverbinding!
Groet, Angelique

Too much to do in so little time!

Bernina 450 met borduurmodule

Gethtrien
Super Borduur(st/d)er

Bericht: # 103572Bericht Gethtrien
04-04-2013 09:54

ik denk dat de laptop te ligt is voor de samenwerking met je berninamachine. mijn pc doet het wel maar de laptop van mijn man geeft ook problemen. Ikzelf werk met de software van bernina het is een zwaar programma, zelfs dat opstarten duurt echt lang.
Groetjes Therese

Bernina 830, Lock 1150MDA
Embroiderysoftware Embird

Plaats reactie

Terug naar “Bernina”