Programma Art Design - Voorkomen van automatisch centreren

Bernina Artista Designer
Plaats reactie
Angelique
Borduurfanaat

Programma Art Design - Voorkomen van automatisch centreren

Bericht: # 103556Bericht Angelique
04-04-2013 08:54

Wie werkt er ook met Art Design? Misschien dat dit hetzelfde werkt als met Art Link, dat weet ik niet....

Als je een borduurplaatje binnenhaalt in Art Design hoe kun je dan voorkomen dat dit niet gecentreerd wordt in de ring? Ik weet dat je het kunt uitzetten als je het plaatje hebt binnengehaald door het op handmatig te zetten bij Settings, Options, Hoop en dan Position op manual zetten.

Maar als je de positie handmatig hebt gekozen en dan naar EC on PC gaat, dan staat het plaatje mooi weer in het midden!
Ook daar kun je de plaats weer handmatig aanpassen, maar....als je tussentijds een storing krijgt of het borduren voor de nacht wilt onderbreken dan heb je een probleem. Dan krijg je de volgende dag nooit meer die exacte positie terug om verder te gaan!

Oplossing is waarschijnlijk een nieuwe machine, ik zou best graag de 780 willen of de 830! Maar helaas, dat kan deze bruin niet trekken! Elke maand hoop ik weer op de staatsloterij!

Heeft iemand een simpelere en goedkopere oplossing?
Groet, Angelique

Too much to do in so little time!

Bernina 450 met borduurmodule

Gethtrien
Super Borduur(st/d)er

Bericht: # 103573Bericht Gethtrien
04-04-2013 09:59

ik heb geen artlink maar de uitgebreide software. ik weet niet of jij op jou machine de x en y coördinatie kunt ziet ( kijk anders even als je steken terug wilt zetten) anders zou ik hem gewoon in het midden laten staan en voor het afsluiten die coördinatie en de steek waar je bent gebleven noteren om de dag erna daar naar toe te gaan met de knoppen waar je was gestopt.

mag ik vragen waarom je het patroon niet precies in het midden wilt hebben?
Groetjes Therese

Bernina 830, Lock 1150MDA
Embroiderysoftware Embird

Angelique
Borduurfanaat

Bericht: # 103579Bericht Angelique
04-04-2013 10:22

Soms wil ik een patroon niet precies in het midden hebben om e.e.a. uit te proberen. Ik probeer dan de hoop zo optimaal mogelijk gebruiken om bij een 2e keer hetzelfde patroontje (niet ringvullend natuurlijk) in dezelfde ring er naast te kunnen zetten bijvoorbeeld. Of om letters uit te proberen.

Ook vind ik het best lastig om goed in te spannen. Ik heb voor de pasen een handdoek en theedoek geborduurd (helaas geen foto en het zit nu in de was) en daar wilde ik paaseieren op een hoek hebben. De theedoek was geen probleem, de handdoek ging lastiger. Dan is het positioneren wel een dingetje. Zeker met zo'n punt van een handdoek. Dan is het handig om het patroon niet in het midden van de ring te hebben maar lager in de ring. En hij deed er 1 uur over om te borduren. Dan kun je het proces dus niet stopzetten als het toch te laat wordt...(ik had meerdere draadbreuken, telefoon tussendoor enzo) maarja. Dan moet je het wel afmaken omdat je bij het opnieuw opstarten dan toch weer heel leuk midden in de ring start...Begrijp je?

Misschien beter niet meer 's avonds aan zo'n project beginnen, maar mijn tijd is al zo beperkt voor dit soort dingen! Als het programma de positie van het patroon zou vasthouden is dit probleem er helemaal niet...! Ook als ik het in Embird op een lagere positie in de ring zet, opsla en dan via art design binnenhaal om naar de borduurmachine te sturen begint hij weer precies in het midden...

Misschien ligt het wel aan mij hoor!
Groet, Angelique

Gethtrien
Super Borduur(st/d)er

Bericht: # 103605Bericht Gethtrien
04-04-2013 12:01

Angelique schreef:Soms wil ik een patroon niet precies in het midden hebben om e.e.a. uit te proberen. Ik probeer dan de hoop zo optimaal mogelijk gebruiken om bij een 2e keer hetzelfde patroontje (niet ringvullend natuurlijk) in dezelfde ring er naast te kunnen zetten bijvoorbeeld. Of om letters uit te proberen.

Ook vind ik het best lastig om goed in te spannen. Ik heb voor de pasen een handdoek en theedoek geborduurd (helaas geen foto en het zit nu in de was) en daar wilde ik paaseieren op een hoek hebben. De theedoek was geen probleem, de handdoek ging lastiger. Dan is het positioneren wel een dingetje. Zeker met zo'n punt van een handdoek. Dan is het handig om het patroon niet in het midden van de ring te hebben maar lager in de ring. En hij deed er 1 uur over om te borduren. Dan kun je het proces dus niet stopzetten als het toch te laat wordt...(ik had meerdere draadbreuken, telefoon tussendoor enzo) maarja. Dan moet je het wel afmaken omdat je bij het opnieuw opstarten dan toch weer heel leuk midden in de ring start...Begrijp je?

Misschien beter niet meer 's avonds aan zo'n project beginnen, maar mijn tijd is al zo beperkt voor dit soort dingen! Als het programma de positie van het patroon zou vasthouden is dit probleem er helemaal niet...! Ook als ik het in Embird op een lagere positie in de ring zet, opsla en dan via art design binnenhaal om naar de borduurmachine te sturen begint hij weer precies in het midden...

Misschien ligt het wel aan mij hoor!
heb jij wel eens met nesch gewerkt? neschen is een onderlaag die je inspant, op de plek waar jij wil borduren haal je de bovenlaag er voorzichtig af en plakt daar je punt van handdoek, halsboordje, manchet of zo neer om te borduren. erg gemakkelijk bij kleine moeilijk in te spannen stoffen e/o kledingstukken!
Groetjes Therese

Bernina 830, Lock 1150MDA
Embroiderysoftware Embird

Angelique
Borduurfanaat

Bericht: # 103607Bericht Angelique
04-04-2013 12:10

Ja, neschen is mij wel bekend en gebruik ik ook wel.

Maar ik begrijp niet waarom er in het programma een optie is om een patroon handmatig in de ring te kunnen verplaatsen maar dat dat niet vastgezet kan worden. Ik heb blijkbaar irreële verwachtingen van een programma....

Maar bedankt voor je input!
Groet, Angelique

Pink
Super Borduur(st/d)er

Bericht: # 103610Bericht Pink
04-04-2013 12:38

Als je een afbeelding laadt op jouw machine dan heeft de software toch niet meer met de positie te maken.
Of werkt dat bij elke machine anders ?
Stel ik ben bezig met een patroon. Heb dat op de machine geladen, dan staat dat in het geheugen van de machine.

Maar ja, als de machine geen geheugen heeft (?) dan moet je het via de software opnieuw laden.
Maar dan geeft ie dus ook niet aan waar je gebleven bent (of zie ik dat verkeerd ?) En zal hij weer vanuit het midden van de ring gaan positioneren.

Gelukkig heb ik wel een machine met geheugen, ik kan je niet helpen maar vind het wel een beetje vreemd.
Kan me alleen bedenken dat jouw machine geen geheugen heeft waar hij het opslaat.
Heb je wel een kaart functie zodat de afbeelding op de kaart geladen wordt ?
Misschien moet je de machine aan laten staan, wel stoppen maar aan laten staan zodat je weer verder kunt zonder alles opnieuw te moeten laden.

:oops:

Angelique
Borduurfanaat

Bericht: # 103617Bericht Angelique
04-04-2013 12:56

Mijn machine heeft een zeer beperkt geheugen. Eigenlijk is mijn laptop met het programma EC on PC het geheugen op afstand van de borduurmachine. Dat programma EC on PC houdt de positie bij en als ik een draadbreuk heb oid dan kan ik op m'n laptop in dat programma de positie terugzetten van de naald. Dat is verder geen probleem maar wel als je de borduurpositie van het patroon in dat programma EC on PC hebt verplaatst. Als er dan een stroomstoring optreedt dan houdt het programma de borduurpositie niet vast, dat wordt niet opgeslagen. Het externe programma (dus buiten je borduurmachine) is hiervoor dan dus wel een nadeel.
Groet, Angelique

Pink
Super Borduur(st/d)er

Bericht: # 103618Bericht Pink
04-04-2013 13:22

Ik begrijp het (een beetje).
Ondertussen uit nieuwsgierigheid even gegoogled en zie dat het een gratis programma is. Klopt dat ?
Tja... dan zitten er natuurlijk niet de opties bij die je krijgt als je bijv PeDesign Next koopt (1500 euro). Gelukkig maar zou ik bijna zeggen anders voel ik me knap opgelicht.
Het is veel geld maar ook veel gemak.

Het enige wat erop zit is denk ik, op tijd gaan borduren zodat je alles niet hoeft af te sluiten.

:wink:

Angelique
Borduurfanaat

Bericht: # 103620Bericht Angelique
04-04-2013 13:36

Art Link is inderdaad gratis ja. Dat is ook zeer beperkt want je kunt er heel erg weinig mee, zelfs geen 2 patroontjes samenvoegen.

Het programma dat ik heb is Art Design en dat werd geleverd met de borduurmodule. Daarmee kun je wel iets meer maar het is niet te vergelijken met de dure programma's.
Je kunt er ook niet mee digitaliseren of zo. Het is puur om patronen naar je borduurmachine te sturen. Dat gaat bij mij dus niet via een kaart of stick maar via de laptop.

Ik zal ermee moeten leren leven! En dat lukt ook best hoor!
Ik ben alleen wel iemand die de mogelijkheden van een programma graag optimaal benut!

Bedankt in ieder geval voor je reactie!
Groet, Angelique

Pink
Super Borduur(st/d)er

Bericht: # 103621Bericht Pink
04-04-2013 13:44

Graag gedaan :wink:.

Je hebt groot gelijk dat je alles wil onderzoeken en het beste eruit probeert te halen.
Er valt mee te leven, denk ik.
Misschien voor de toekomst een ander programma als je hier niet meer verder mee kunt.
Dan heb je alvast een goede ondergrond en weet je wat je als toevoeging wenst.
Succes :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Bernina”