Wie heeft ervaring met....

Off-topic:
Hier wat smakelijke ruimte voor recepten en aanverwante kookverhalen
Bobonneke
Borduurfanaat

Wie heeft ervaring met....

Bericht: # 46028Bericht Bobonneke
15-10-2011 17:02

Hallo,

Zijn er onder de jullie die ervaring hebben met een " KENWOOD COOKING CHEF " ?

Ik ben er erg zot van , maar de prijs houd me tegen...1200 €

Grt
Bobonneke,
Met stenen bouwt men een huis , met liefde een thuis !!!

miranda
Optima Forma

Bericht: # 46044Bericht miranda
15-10-2011 19:50

Een kok die dagelijks voor mij kookt voor 1200 euro?
Laat maar komen, ik heb een hekel aan koken.

Maar heb er geen ervaring mee! :lol:

Groetjes miranda
Groetjes Miranda

ikkuh
Senior borduur(st/d)er

Bericht: # 46050Bericht ikkuh
15-10-2011 20:41

Ik ken de kenwood, maar zelf zou ik liever deze hebben: http://www.keukenmachineshop.nl/product ... r-wit.html

Dit is een solide / professionele echt hele mooie mixer (die nog eens stukken goedkoper is ook) SUPERDING!!
Groet,
Jacob

Bobonneke
Borduurfanaat

Bericht: # 46094Bericht Bobonneke
16-10-2011 09:40

ikkuh schreef:Ik ken de kenwood, maar zelf zou ik liever deze hebben: http://www.keukenmachineshop.nl/product ... r-wit.html
Dit is een solide / professionele echt hele mooie mixer (die nog eens stukken goedkoper is ook) SUPERDING!!

Ja , inderdaad die is een stuk goedkoper , maar hij is maar 375 watt en de kenwood is 1500 watt , dat is al een imens verschil , en in de kenwood kan je ook koken en nog zoveel meer.
Ik had het ook eerst voor een gewone keukenmachine , maar hier blijf ik toch van wakker liggen hoor ( maar ja dat doet aan de prijs niks hé ...hi,hi,hi, ) ander zou ik er wel een nachtje voor opblijven.....grapje.

Grt
Bobonneke

marja-brabant
Super Borduur(st/d)er

Bericht: # 46101Bericht marja-brabant
16-10-2011 10:34

Had er nog nooit van gehoord, ziet er op het plaatje mooi uit en als je ziet wat het apparaat kan lijkt me heel veel. Prijs is relatief denk ik, moet je ook bekijken in relatie tot de hoeveelheid en plezier dat je in het gebruik ervan hebt. Sommige mensen vinden het ook raar dat je zoveel geld uitgeeft aan een borduurmachine. Ik denk dan, maar het is mijn geld, ik heb ervoor gewerkt, ik heb er plezier in en ik kan het betalen, mij is het dat geld waard.
Ik heb een kenwood chef excel. Is een gewone mixer, ben er erg tevreden over. Mixt heel goed, alleen heel kleine hoeveelheden zijn wat lastiger met de grote kom, ik bak tegenwoordig altijd twee cakes i.p.v 1 omdat dan het beslag beter mengt. Daar heeft overigens niemand hier problemen mee :wink:
Marja-Brabant

Bobonneke
Borduurfanaat

Bericht: # 46114Bericht Bobonneke
16-10-2011 11:23

marja-brabant schreef:Had er nog nooit van gehoord, ziet er op het plaatje mooi uit en als je ziet wat het apparaat kan lijkt me heel veel. Prijs is relatief denk ik, moet je ook bekijken in relatie tot de hoeveelheid en plezier dat je in het gebruik ervan hebt. Sommige mensen vinden het ook raar dat je zoveel geld uitgeeft aan een borduurmachine. Ik denk dan, maar het is mijn geld, ik heb ervoor gewerkt, ik heb er plezier in en ik kan het betalen, mij is het dat geld waard.
Ik heb een kenwood chef excel. Is een gewone mixer, ben er erg tevreden over. Mixt heel goed, alleen heel kleine hoeveelheden zijn wat lastiger met de grote kom, ik bak tegenwoordig altijd twee cakes i.p.v 1 omdat dan het beslag beter mengt. Daar heeft overigens niemand hier problemen mee :wink:
Marja-Brabant
Ik ben het helemaal met je eens , inderdaad sommige mensen verklaren je gek dat je zulke dure spulletjes koopt.
Maar wie werkt heeft iets zeg ik altijd.
Je moet doen , wat je graag doet.

Maar , vergeet niet.....je kan een andermans portemoné niet maken hé.

Grt
Bobonneke,

barbara
Borduurfanaat

Bericht: # 46202Bericht barbara
16-10-2011 21:34

Hoi,
Ik ben toch wel erg benieuwd wat je dan met dat leuke apparaatje zou gaan koken.
Die prijs is inderdaad wel heftig, maarja als het je veel plezier in de keuken geeft, is dat wel wat waard.
Ik heb een ander speeltje uitgezocht. Die doet er qua prijs nog een schepje bovenop.
De Atag teppanyaki bakplaat (1640 euro). Elke dag Japans eten )
Maar verder ben ik tevreden met eenvoudige losstaande combimagnetrons en een Ikea zelfbouw aanrechtje zonder bovenkastjes e.d.
En wat de anderen ook al schrijven, je kunt niet in andermans portemonnee kijken want iedereen geeft prioriteit aan andere dingen.
Groetjes Brillie
Groetjes Barbara

Pita
Senior borduur(st/d)er

Bericht: # 46220Bericht Pita
17-10-2011 07:33

Ik zou voor die prijs gewoon een mixer pakken en pannen op het fornuis :D
Trotse bezitster van een Brother innov-is 1500 :D

Loes
Undercover

Bericht: # 46793Bericht Loes
21-10-2011 16:44

Zier er inderdaad geweldig uit, maar... het is een kleine stap om het resultaat van al het snijden en mixen van de keukenmachine in een pan over te hevelen en op een inductie kookplaat te zetten. Het voordeel daarvan lijkt mij dat je er makkelijker bij kunt en er meer controle over hebt, sneller kunt ingrijpen als het allemaal toch iets te hard of te zacht gaat enzo en verschillende maten pannen kunt gebruiken.

Heb wat filmpjes bekeken op youtube http://www.youtube.com/watch?v=H_06KdcXIkM en het bovenstaande was eigenlijk het eerste waar ik aan dacht.

Succes!

Loes
Artistitch:

http://www.pre-designstudio.com
Tekensoftware voor machineborduren

http://www.artandstitch.com
Digitaliseerprogramma voor longarm quilten en machineborduren

Elisabeth
Optima Forma

Bericht: # 46833Bericht Elisabeth
21-10-2011 21:48

Het is een heel mooi mooi fijn super apparaat en ik heb er vaak kwijlend voor gestaan.
Maar dan bedacht ik mij wat zou ik er dagelijks mee doen?
En besloot dat ik meer de persoon ben van de snijplank en mijn geweldige messen en super Smeg fornuis met 2 ovens daarnaast nog eens eens een combimagnetron.
Ik had een keukenmachine maar heb die na drie maanden en een paar pogingen weggegeven.
Ik ben gek op koken en bakken maar ben bang dat als ik dit 'leukertje' heb staan, ik in het begin in de middag al in de keuken sta en er niet meer uitkom voor het avond eten.
Mijn heren zijn al super verwend, willen niet eens meer uit eten omdat Elletje het super doet. En als ik dit geweldige apparaat zou hebben zou er alleen maar haute cousine verwacht worden.
En auw, dan snij ik mezelf een beetje in de vingers. Want ik wil soms nog wel eens uit eten.
Maar ik kan me voorstellen dat je er weg van bent. Ik ook, maar kan me nog steeds bedwingen (weliswaar met kromme tenen) want eigenlijk wil ik hem ook. Eerlijk is gemeen. Het is een wauw waanzinnig super ding!.
Groetjes, Elly.

http://quiltje.blogspot.nl/

For a better world tomorrow, people must learn today the history of yesterday.

Bobonneke
Borduurfanaat

Bericht: # 46862Bericht Bobonneke
22-10-2011 11:47

Elisabeth schreef:Het is een heel mooi mooi fijn super apparaat en ik heb er vaak kwijlend voor gestaan.
Maar dan bedacht ik mij wat zou ik er dagelijks mee doen?
En besloot dat ik meer de persoon ben van de snijplank en mijn geweldige messen en super Smeg fornuis met 2 ovens daarnaast nog eens eens een combimagnetron.
Ik had een keukenmachine maar heb die na drie maanden en een paar pogingen weggegeven.
Ik ben gek op koken en bakken maar ben bang dat als ik dit 'leukertje' heb staan, ik in het begin in de middag al in de keuken sta en er niet meer uitkom voor het avond eten.
Mijn heren zijn al super verwend, willen niet eens meer uit eten omdat Elletje het super doet. En als ik dit geweldige apparaat zou hebben zou er alleen maar haute cousine verwacht worden.
En auw, dan snij ik mezelf een beetje in de vingers. Want ik wil soms nog wel eens uit eten.
Maar ik kan me voorstellen dat je er weg van bent. Ik ook, maar kan me nog steeds bedwingen (weliswaar met kromme tenen) want eigenlijk wil ik hem ook. Eerlijk is gemeen. Het is een wauw waanzinnig super ding!.
Ik ga dan toch dinsdag middag is kijken , heb een afspraak gemaakt , om zo een duidelijke uitleg te krijgen.
Het eene moment denk ik ... Nee ik doe het toch maar niet , en het andere moment denk ik ...ik doe het toch.
Dus eerst is wat informatie opdoen.
Ik heb al voor gesteld om een kookdemonstratie te doen , maar dat kan dit jaar niet meer , alles zit al vol geboekt.

Grt
Bobonneke,

Elisabeth
Optima Forma

Bericht: # 46900Bericht Elisabeth
22-10-2011 17:24

Heel veel plezier dinsdag. Ik denk dat je dan al verkocht bent :wink:. En als je er weg mee bent, waarom niet?
Ik had het tijden terug met mijn pannetjes. Schreeuwend duur en iedereen vond het overdreven. Maar ik ben er iedere dag er blij mee dat ik ze gekocht heb. Ze zijn het dik en dwars waard geweest.
Groetjes, Elly.

barbara
Borduurfanaat

Bericht: # 46905Bericht barbara
22-10-2011 18:13

ha ha en denk je dinsdag nou echt alleen maar te kunnen gaan kijken, zonder gelijk dat ding al te kopen voordat ze nog maar iets uitgelegd hebben?
Vergeet niet vooraf alvast de ingredienten in huis te halen voor het eerste gerecht.

Groetjes Brillie
Groetjes Barbara

Bobonneke
Borduurfanaat

Bericht: # 46906Bericht Bobonneke
22-10-2011 18:20

Ja , inderdaad , daar ben ik zelf ook een beetje bang voor.
Het lijkt wel of jij mij kent.... hi,hi,hi.... grapje.

Grt
Bobonneke,

Elisabeth
Optima Forma

Bericht: # 46908Bericht Elisabeth
22-10-2011 18:51

brillie schreef:ha ha en denk je dinsdag nou echt alleen maar te kunnen gaan kijken, zonder gelijk dat ding al te kopen voordat ze nog maar iets uitgelegd hebben?
Vergeet niet vooraf alvast de ingredienten in huis te halen voor het eerste gerecht.

Groetjes Brillie

Die hoeft ze niet meer te halen. Ze heeft vandaag alle boodschappen gedaan :lol:.
Groetjes, Elly.

Bobonneke
Borduurfanaat

Bericht: # 46926Bericht Bobonneke
23-10-2011 09:39

Elisabeth schreef:
brillie schreef:ha ha en denk je dinsdag nou echt alleen maar te kunnen gaan kijken, zonder gelijk dat ding al te kopen voordat ze nog maar iets uitgelegd hebben?

Groetjes Brillie

Die hoeft ze niet meer te halen. Ze heeft vandaag alle boodschappen gedaan :lol:.

Ik ga jullie nog laten weten hoe het dinsdag is afgelopen ...oké .
Maar ik vrees dat je het antwoord al kent . Ik ken me zelf ook zo een beetje......

Grt
Bobonneke,

Pita
Senior borduur(st/d)er

Bericht: # 46976Bericht Pita
23-10-2011 14:00

Mja als je zo'n apparaat echt veel gaat gebruiken zal het het wel waard zijn.
Maar dat moet je je eigen wel goed afvragen vind ik.
Ik werk liever met mijn handen alles lekker snijden en doen , koop ook bijna nooit voor gesneden groentes.
Vind het er nooit fris uit zien.
Maar kan geloof ik tegen bonbonneke al zeggen veel plezier met je nieuwe machine.
:lol:

Loes
Undercover

Bericht: # 47429Bericht Loes
26-10-2011 16:49

Bobonneke schreef:
Ik ga dan toch dinsdag middag is kijken , heb een afspraak gemaakt , om zo een duidelijke uitleg te krijgen.
Het eene moment denk ik ... Nee ik doe het toch maar niet , en het andere moment denk ik ...ik doe het toch.
Dus eerst is wat informatie opdoen.
Ik heb al voor gesteld om een kookdemonstratie te doen , maar dat kan dit jaar niet meer , alles zit al vol geboekt.

Grt
Bobonneke,
En? Hoe is de demo gegaan? Wanneer kunnen we allemaal komen proeven?

Loes
Artistitch:

http://www.pre-designstudio.com
Tekensoftware voor machineborduren

http://www.artandstitch.com
Digitaliseerprogramma voor longarm quilten en machineborduren

Bobonneke
Borduurfanaat

Bericht: # 47446Bericht Bobonneke
26-10-2011 19:08

Ja , zoals ik al zei hé , de kogel is door de kerk.
Nu nog vollop aan t' exsperimiteren..... maar oefening baart kunt.
met gemakkelijk gerechtje begonnen , rijstpap, en is toch gelukt.
Het is een pracht van een machine.
Men kookboek ( extra dik ) daar moet ik nog 14 dagen op wachten en dat vind ik wel spijtig
Moet aangevraagd worden met een login n° of zo iets.

Grt
Bobonneke,

barbara
Borduurfanaat

Bericht: # 47450Bericht barbara
26-10-2011 19:35

Succes met je nieuwe aanwinst.
Laat de komende tijd maar weten welke gerechten je allemaal gemaakt hebt.
Rijstpap vind ikzelf niet zo geweldig om te eten, dus daarvoor hoef ik nog niet jaloers te worden.
Groetjes Brillie
Groetjes Barbara

dancemarian
Site Admin

Bericht: # 47465Bericht dancemarian
26-10-2011 21:10

Ik heb even gegoogeld en de machine ziet er goed uit, enne je kwam toch ook naar de bijeenkomst met je machine :lol: :lol: :lol: :lol:

Elisabeth
Optima Forma

Bericht: # 47487Bericht Elisabeth
26-10-2011 22:51

Gefeliciteerd met je prachtige machine. Fijn he, om even lekker te oefenen. Ik ben benieuwd naar alle resultaten. Heel veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken.
Hou je nog wel tijd over om te borduren?
Groetjes, Elly.

emilienne
Senior borduur(st/d)er

Bericht: # 47492Bericht emilienne
26-10-2011 23:21

Mij lijkt het ideaal om er sabayon of biscuitdeeg mee te bereiden omdat je dan niet meer "au bain marie" moet werken, niet?
gr.Emilienne

Pita
Senior borduur(st/d)er

Bericht: # 47559Bericht Pita
27-10-2011 17:05

Heel veel plezier er mee hoor :D

barbara
Borduurfanaat

Bericht: # 54892Bericht barbara
02-01-2012 19:56

En heb je nog lekkere gerechten gemaakt?
Was het nog gelukt met het kookboek?
Groetjes Brillie
Groetjes Barbara

Plaats reactie

Terug naar “OT: Over de kook”