Eerste plaatje
-
- Optima Forma
Belangrijk= eerst opslaan als EOF bestand! (dan kan je altijd je ontwerp nadien nog wijzigen)Seetje schreef:pfff, valt echt niet mee hoor. Hele weekend you tube filmpjes bekeken en geprobeerd stap voor stap vooruit te komen maar nog steeds geen resultaat. Ik was zo ver dat ik het appletje in elk geval op het scherm als borduurpatroon had maar toen ging het mis met opslaan. Hij slaat op als bmp bestand en dat vindt hij terug als een plaatje. Hoe sla ik een bestand gemaakt in studio op zodat ik het ook daadwerkelijk kan borduren?
Wil je een pes bestand om uit te borduren:
- bovenste menubalk links het icoon met 'puntige bergjes' = 'compileer en plaats in Embird bewerker'
- of: via het woordmenu 'ontwerp' en je geeft daar hetzelfde commando
Wie zich verliest in zijn passie,
is minder verloren dan wie zijn passie verliest.
is minder verloren dan wie zijn passie verliest.
-
- Behulpzaam
Van mijn eerste poging heb ik de tutorial klaar. Was nog wel een dingetje hoe ik die nu hier kreeg.
Nu heb ik een blog gemaakt waar het op staat, hopelijk lukt het zo...
mijn blog
Ondertussen ga ik nog een nieuwe poging doen met alle informatie die ik nu weer heb :lol:
Groetjes Wilma
mijn blog
Ondertussen ga ik nog een nieuwe poging doen met alle informatie die ik nu weer heb :lol:
Groetjes Wilma
-
- Behulpzaam
Heel snel een nieuw appeltje gemaak met behulp van de auto-wizard (zal ik toevoegen aan de tutorial).
En dank je wel jubelientje voor de tips van de bladnerf. Dit kende ik niet, wat een handige tool!
Ik vind mijn appeltje nu beter (vooral de steekrichting en het blaadje), alleen het steeltje vond ik mijn eerste versie iets beter.
Maar misschien komt er nog wel een versie...

Groetjes Wilma
En dank je wel jubelientje voor de tips van de bladnerf. Dit kende ik niet, wat een handige tool!
Ik vind mijn appeltje nu beter (vooral de steekrichting en het blaadje), alleen het steeltje vond ik mijn eerste versie iets beter.
Maar misschien komt er nog wel een versie...

Groetjes Wilma
-
- Optima Forma
-
- Babbelkous :-)
-
- Senior borduur(st/d)er
Dat heb je heel duidelijk en knap op je blog gezet daar zullen velen al van kunnen leren !Ravelot schreef:Van mijn eerste poging heb ik de tutorial klaar. Was nog wel een dingetje hoe ik die nu hier kreeg.
mijn blog
Groetjes Wilma
-
Ik heb alles gedaan maar het strand weer bij het opslaan. Ik heb 2 keuzes bij het opslaan: svg bestand of etb bestand. Maar er is geen mogelijkheid er een eof bestand van te maken.
Ik kan dan wel alles zien hoe het wordt,.....inclusief de foutjes
maar hij slaat dus weer de witte achtergrond op alsof hij dat gaat borduren. Zet dat ook om in steken. Terwijl ik alleen het appeltje heb gemaakt.
Wat die ik nu fout? Iemand nog een idee?
Ik kan dan wel alles zien hoe het wordt,.....inclusief de foutjes

Wat die ik nu fout? Iemand nog een idee?
-
Zou het kunnen zijn omdat ik een proefversie heb dat ik niet alle functies kan gebruiken? Ik kan nl dat compileer en breng naar embird bewerker niet aanvinken. Blijft lichtgrijs dus kan ik niet gebruiken. Ik zal straks proberen een foto te plaasten. Je kunt dan zien dat het appeltje geborduurd is en ik hoop dat dan te zien is dat ik die bergjes niet kan aanvinken.
-
- Vaste klant
-
- Optima Forma
je kunt niet opslaan in een proefversie daar heb je echt een geregistreerde versie voor nodig, je kunt ook niet compilerenSeetje schreef:Zou het kunnen zijn omdat ik een proefversie heb dat ik niet alle functies kan gebruiken? Ik kan nl dat compileer en breng naar embird bewerker niet aanvinken. Blijft lichtgrijs dus kan ik niet gebruiken. Ik zal straks proberen een foto te plaasten. Je kunt dan zien dat het appeltje geborduurd is en ik hoop dat dan te zien is dat ik die bergjes niet kan aanvinken.
Als je meer wilt als een ander, moet je er ook meer voor doen
-
-
- Vaste klant
-
-
yippie. Mijn eerste appeltje is klaar. Ik snap alleen helemaal niet hoe ik hier een foto moet plaatsen. Ik moet blijkbaar eerst de foto op het web zetten?
Dat is dan jammer maar het is me gelukt met dank aan jullie. Echt geweldig.
Haha maar er is natuurlijk toch nog een vraag. Het appeltje ziet er niet echt verkeerd uit maar ik zou de randen graag wat beter afgewerkt hebben. Is daar ook nog een manier voor?
En ik heb geen nerf in het blad kunnen maken. Ik snap de opmerking van "carving in een vlakvulling" niet. Dus dat moet ik ook nog uitzoeken. Het wordt steeds leuker
Haha maar er is natuurlijk toch nog een vraag. Het appeltje ziet er niet echt verkeerd uit maar ik zou de randen graag wat beter afgewerkt hebben. Is daar ook nog een manier voor?
En ik heb geen nerf in het blad kunnen maken. Ik snap de opmerking van "carving in een vlakvulling" niet. Dus dat moet ik ook nog uitzoeken. Het wordt steeds leuker

-
- Optima Forma
ja leuk is dat hè digitaliseren, maar onthoudt keulen en aken zijn ook niet in een dag gebouwd m.a.w neem de tijd om het te lerenSeetje schreef:yippie. Mijn eerste appeltje is klaar. Ik snap alleen helemaal niet hoe ik hier een foto moet plaatsen. Ik moet blijkbaar eerst de foto op het web zetten?
En ik heb geen nerf in het blad kunnen maken. Ik snap de opmerking van "carving in een vlakvulling" niet. Dus dat moet ik ook nog uitzoeken. Het wordt steeds leuker :D
carving doe je door het object (in dit geval het blad) te selecteren en vervolgens het 10e teken van boven aanklikken (het lijkt op een tennisbal)dan een lijn zetten waar je de carving wilt kies dan afmaken object en genereer steken je zult als je het goed gedaan hebt nu een nerf in het blad zien
een foto zet je als volgt op het forum maak een JPG van de appel, en sla die op. onder aan elk bericht wat je maakt zie je een groene tekst "voeg een foto toe" je komt dan in een programatje waarmee je de foto op de site kunt plaatsen klik wel even family aan anders komen er rare plaatjes mee. Ik hoop dat je het een beetje snapt ben niet zo goed in uitleggen in tekst
Als je meer wilt als een ander, moet je er ook meer voor doen
-
-
- Behulpzaam
Wat knap gedaan Seetje! Helemaal als dit je allereerste ontwerp is. Je kan nog een buitenlijn om je rode appel maken om de rand mooier te krijgen. En anders misschien iets met de steekrichting of trekcompensatie, maar dat weet ik ook niet zeker...
Ik hoop mijn appeltje morgen ook te kunnen borduren (voordat ik aan het zwembad moet liggen met mijn kinderen 8) )
Groetjes Wilma
Ik hoop mijn appeltje morgen ook te kunnen borduren (voordat ik aan het zwembad moet liggen met mijn kinderen 8) )
Groetjes Wilma
-
- Vaste klant