brother innov-is 800e

PE Design
Plaats reactie
marlies82
Behulpzaam

brother innov-is 800e

Bericht: # 147596Bericht marlies82
05-02-2016 17:30

Zoals ik in het voorsteltopic al aangaf, ben ik mij dus aan het oriënteren op de aankoop van een borduurmachine.
1 van de opties die ik nu gevonden heb is: brother innov-is 800e.
Iemand ervaring met deze borduurmachine?

Ik ben mij ook al bij naaimachinewinkels aan het oriënteren en heb daar dus ook al advies gevraagd (nog niet specifieke over deze machine, maar dat ga ik nog wel doen), maar ik wil ook graag weten wat de ervaringen van gebruikers zelf zijn.

Deze heeft een borduuroppervlak van 160 bij 260 mm en dat is toch wel het minimum, liever zou ik voor nog groter gaan, alleen moet ook de prijs in de gaten houden. Maar goed, wie weet loop ik ook nog wel tegen een goede 2de hands aan bij de dealer.

Ik heb wel besloten, dat ik een borduurmachine bij een dealer ga kopen, ook ivm garanties. Dit even voor de gene, die borduurmachines te koop hebben, zodat ik niet helemaal overspoeld ga worden, door mensen, die er 1 te koop hebben....

ilse
Babbelkous :-)

Bericht: # 147657Bericht ilse
08-02-2016 10:41

hoi
een vriendin van mij heeft deze pas aangeschaft, haar eerste borduurmachine.
borduurt mooi en gebruiksvriendelijk, wat ik zelf een nadeel vind (heb zelf de V3) is het kleine beeldscherm en dat hij de spandraden niet afknipt, verder zit er maar 1 ring bij de grootste en al snel kom je er achter dat dat voor sommige dingen te groot is dus dan schaf je een kleinere aan wat al gauw €75,- kost

mvg ilse
heb brother innov is V3 borduurmachine
brother innov is 30 naaimachine
lockmachine
punchmachine
pe design

Elisabeth
Optima Forma

Bericht: # 147659Bericht Elisabeth
08-02-2016 11:09

Deze machine knipt de sprongsteken wel af. Brothers zijn fijne machines om mee te werken.
De V3 heeft meer mogelijkheden, voordeel is het grotere scherm, wat meer functies en het grotere borduuroppervlak en
meer borduurringen. Maar daar hangt ook weer een prijskaartje aan. Deze machine is toch ongeveer 500 euro duurder.

Hier staan de lijst met specificaties.

https://www.matson.nl/brother-innov-is-800e.html
Groetjes, Elly.

http://quiltje.blogspot.nl/

For a better world tomorrow, people must learn today the history of yesterday.

marlies82
Behulpzaam

Bericht: # 147660Bericht marlies82
08-02-2016 11:31

tnx, voor jullie reacties... :)

Als ik zo op internet rondkijk, zie ik van allebei actieprijzen staan en dan kan ik de 1400 a 1500 euro krijgen en de v3 rond de 2200 euro, dus de scheelt wel meer dan 800 euro helaas.... Dus ik ben bang, dat de V3 niet haalbaar is, en ik heb dan liever 1, die iets minder mogelijkheden heeft, dan dat ik nog weer een paar jaar moet wachten om door te kunnen sparen... Of ik moet de de v3 ergens bij een dealer in goede staat 2de hands kunnen kopen... Voor die optie sta ik ook nog open...
Particulier 2de hands liever niet met zulke bedragen, omdat je dan de garantie mist...
Een extra borduurraam kan altijd nog een leuk verjaardagscadeautje zijn :)

Elisabeth
Optima Forma

Bericht: # 147663Bericht Elisabeth
08-02-2016 11:45

Er zijn acties bij dealers die de V3 aanbieden voor 2000 euro. Maar dat is toch nog een flink prijsverschil.
En misschien loont het de moeite om voor prijzen de webshops van dealers te vergelijken. Kan soms aardig in prijs wat uitmaken.
Groetjes, Elly.

ilse
Babbelkous :-)

Bericht: # 147664Bericht ilse
08-02-2016 11:46

de 800 knipt aan het eind wel af maar niet tussendoor als hij meerdere vakken van dezelfde kleur borduurt dan houd je dus draden die je af moet knippen, tijdens de demonstratie zeiden ze ook dat hij afknipte maar blijkt echt alleen aan het eind te zijn en niet tussendoor
heb brother innov is V3 borduurmachine
brother innov is 30 naaimachine
lockmachine
punchmachine
pe design

Elisabeth
Optima Forma

Bericht: # 147665Bericht Elisabeth
08-02-2016 11:46

ilse schreef:de 800 knipt aan het eind wel af maar niet tussendoor als hij meerdere vakken van dezelfde kleur borduurt dan houd je dus draden die je af moet knippen, tijdens de demonstratie zeiden ze ook dat hij afknipte maar blijkt echt alleen aan het eind te zijn en niet tussendoor
Als dat zo is, is dat niet erg handig.
Groetjes, Elly.

marlies82
Behulpzaam

Bericht: # 147667Bericht marlies82
08-02-2016 12:16

ilse schreef:de 800 knipt aan het eind wel af maar niet tussendoor als hij meerdere vakken van dezelfde kleur borduurt dan houd je dus draden die je af moet knippen, tijdens de demonstratie zeiden ze ook dat hij afknipte maar blijkt echt alleen aan het eind te zijn en niet tussendoor
De webshops die ik tot nu toe bekeken heb waren ze rond de 2250...
Mijn naaimachine is ook aan een update toe...
Ik heb het totaalbedrag wat ik uit kon geven al wat omhoog geschroefd, maar zit nu toch echt wel aan de max met rond de 1500 voor een borduurmachine...
Natuurlijk kan ik proberen om (zeker bij de aanschaf van meerdere apparaten tegelijk) korting te krijgen, maar ook daar zit een max aan...
Maar goed, ik blijf het zeker in de gaten houden....

Als het echt heel veel scheelt, dan overweeg ik zeker een aanschaf via een webshop, maar ik heb toch de voorkeur voor een aanschaf via een fysieke winkel hier in de omgeving, waar ik langs kan gaan als er iets is....

miranda
Optima Forma

Bericht: # 147699Bericht miranda
08-02-2016 23:37

Is dat misschien geen instelling in je machine? Jou machine ken ik niet hoor.

Ik kan ook de afknipfuncties instellen tot welke lengte ik dat wil doen zodat ie wel of geen sprongsteken maakt en die afstand kan ik per mm instellen.
Zou de gebruiksaanwijzing er eens op nalezen. Wie weet staat dat er ook wel in.
Groetjes Miranda

miranda
Optima Forma

Bericht: # 147700Bericht miranda
08-02-2016 23:49

Pagina 307 staat hoe je dat kan veranderen.
Hoop dat ik het juiste boekje bij de juiste machine heb gevonden
http://download.brother.com/welcome/doc ... om01nl.pdf
Groetjes Miranda

marlies82
Behulpzaam

Bericht: # 147703Bericht marlies82
09-02-2016 00:32

miranda schreef:Pagina 307 staat hoe je dat kan veranderen.
Hoop dat ik het juiste boekje bij de juiste machine heb gevonden
http://download.brother.com/welcome/doc ... om01nl.pdf
Maar dat zou dan dus betekenen, dat ie dat afsnijden ook in het midden wel allemaal kan?

Ik heb vanmiddag even mail gestuurd naar de naaimachinewinkel, waar ik pas al een keer langs ben geweest, ben benieuwd naar hun reactie daarop....
Ga er ook nog gewoon langs hoor, maar kom maandag in die buurt, maar dan is de winkel gesloten, dus even kijken wanneer ik dan kan gaan...

Ook gelijk gevraagd voor embird, want ik heb begrepen, dat ze 15-2 daar de prijzen van gaan verhogen. Hoeveel weet ik niet, dus daar probeer ik achter te komen...
Misschien dat ik dan alvast embird aanschaf... De borduurmachine wil ik toch hebben, dus dan heb ik in iig alvast het softwarepakket.... Maar goed, ff afwachten wat ik verder nog te weten kom over die prijsstijging....

miranda
Optima Forma

Bericht: # 147740Bericht miranda
09-02-2016 23:23

Ja, over de prijsstijging heb ik ook gehoord. Maar als je je machine daar koopt, kun je vast wel een leuke deal maken😉
En ja.....als ik zo het goede boekje gevonden heb, moet die tussendoor ook afknippen.
Maar je kunt dat meestal instellen. Hoe groot je je sprongteek wilt hebben.
Als je machine is ingesteld op een grote lengte dan springt ie naar de volgende vlak.
Als je dat minimaal zet dan knipt ie al bij een sprong van een aantal mm af.
Groetjes Miranda

Plaats reactie

Terug naar “Brother”