applicatie maken

PE Design
Plaats reactie
kleineboefjes
Borduurfanaat

applicatie maken

Bericht: # 154682Bericht kleineboefjes
10-05-2017 14:04

Weet iemand hoe ik dit kan doen? ik wil graag 2 applicaties over elkaar maken maar bij de 2e kan ik niet meer dat laatste aanvinken van vervangen.. Snappen jullie wat ik bedoel?
Afbeelding

Afbeelding

miranda
Optima Forma

Bericht: # 154683Bericht miranda
10-05-2017 23:43

Je kan het tweede gedeelte ook handmatig maken.
Maar als ik dit zo zie zou ik de onderste al in twee delen maken enkel ket een stiklijn, dus twee losse stukjes applicatiestof.
En dan de andere die boven op ligt handmatig maken, dus ook eerst een stiklijn. Dit kun je dan beide doen met meerdere kleuren doen om te zien waar je stof komt, stof vast maken en dan knippen en dan de v of E steek om je tof vast te zetten en daarna met de handmatige gereedschap de hele buitenlijn maken van beide delen, zodat het ook in één keer borduurd, dan heb je ook geen stukjes dubbele zigzagsteken op elkaar. Als ik dt op zich niet zo heel erg op zo'n klein stukje.
Groetjes Miranda

kleineboefjes
Borduurfanaat

Bericht: # 154705Bericht kleineboefjes
12-05-2017 14:27

Bedankt voor je reactie miranda.

Maar ook als ik het in meedere dele probeer hou ik hetzelfde probleem.

Afbeelding

Afbeelding

En als ik dit handmatig doe? moet ik dan die lijnen gewoon over elkaar plaatsen? en gaat dat er niet onderuit komen?

miranda
Optima Forma

Bericht: # 154733Bericht miranda
14-05-2017 15:01

Bij handmatig kun je dus de eerste stiklijn maken, links onder.
Je plaatst dan meteen ook je stof of als je eerst wilt zien waar je je stofje moet plaatsen kun je ook een tweede stiklijn maken. En dan tussen de eerste en tweede stiklijn leg je je stof neer. Dan borduurt het je stof vast,
Daarna knip je de stof los. Vlak langs die stiklijn.
Dan kun je die eventueel vast zetten met een E of V steek of een satijnsteek die heel ver uit elkaar staan, kun je dus in de naaieigenschappen uit elkaar zetten met de steekdichtheid.
Wel oppassen dus dat deze steken er niet onder vandaan komen piepen, als je de satijnsteek er als laatste op gaat zetten voor de afwerkrand. Dan zou je de E of V steek dus in de naaieigenschappen wat smaller moeten zetten dat ze niet te breed zijn en er onder vandaa komen.
Daarboven op zet je de satijnrand als afwerk rand, dus ook breed genoeg zoadat het al je andere steken overlapt.
Mooiste is dan ook om dat allemaal ket dezelfde kleur te doen. Mocht er net iets onderuit komen maar dat kun je natuurlijk ook allemaal aan gaan passen.
In de linker hoek waar ik zou beginnen. Zie je dus ook dat er het rechthoekige gedeelte in het midden waar de teskt op staat er als het ware overheen gaat vallen. Dan zou ik de satijnsteek niet op die plaats ( zogezegd het rechthoek gedeelte) al digitaliseren maar wachten totdat ik de applicatiestof van de rechthoek ga maken en die satijnsteek daar dan laten overlopen, zodat 1 figuur is en dat dan op twee plaatsen vast zet, eigenlijk op drie plaatsen als je ook dat kleine hoekje mee telt rechts boven.
Dat kleine hoekje rechts boven doe je dus hetzelfde als het linker hoekje.. ( kan ook tegelijk, scheelt weer tijd....)
Je kunt dan die beide hoeken wel al vast met de satijnsteek afwerken tot de overlap rand zeg maar. Dan plaats je daar een satijnrand overheen met je handgereedschap. Je kan altijd zelf in de naaieigenschappen kiezen voor de dichtheid, breedte enz. Je bent juist heel vrij om te doen wat jij wilt met je handmatige digitaliseer knoppen en instellingen in Lay out en Edithing.
Groetjes Miranda

kleineboefjes
Borduurfanaat

Bericht: # 154769Bericht kleineboefjes
17-05-2017 16:11

Bedankt voor de uitleg miranda!

Het is gelukt en ik vind het goed gelukt! moet alleen nog ff het kussentje in elkaar zetten als dat is gebeurd zal ik wel een foto posten!

Plaats reactie

Terug naar “Brother”