vraagje over borduurgaren

PE Design
Plaats reactie
Berengloren

vraagje over borduurgaren

Bericht: # 25282Bericht Berengloren
26-01-2011 21:12

Hi,

Ik ben nieuw hier en heb vanmiddag mijn (eerste) borduurmachine gekocht. De Brother 950 Innov-Is.

Kan je hier alleen de Brother borduurgarens voor gebruiken of is Madeira (zijn er nog andere merken borduurgaren?) ook te gebruiken? En waar kan ik de garens op het Net het beste kopen?

Ik wil in eerste instantie alleen letters borduren en proberen om een foto van een giraffe om te zetten om die te borduren.

Misschien is deze vraag al meer gesteld, maar zoals ik al zei: ben nieuw in het borduren met de borduurmachine.

Alvast bedankt voor de hulp.

Elisabeth
Optima Forma

Bericht: # 25294Bericht Elisabeth
26-01-2011 23:46

Hallo,

Ik had de Brother 900, voorloper van de 950. Ik gebruikte zowel Brother, Brildor als Madeira bovengaren. Dit ging goed.
Voor ondergaren gebruik ik Brildor en Brother garen.
Soms moet je een beetje uitvinden waarmee je het lekkerst werkt.
Er zijn verschillende internetwinkels waar je garen kan kopen.
Brildor koop ik bij Matson in Rotterdam. Is daar het goedkoopst.
Groetjes, Elly.

http://quiltje.blogspot.nl/

For a better world tomorrow, people must learn today the history of yesterday.

MB60
Senior borduur(st/d)er

Bericht: # 25299Bericht MB60
27-01-2011 07:37

Hallo,

er zijn heel veel verschillende borduurgarens. Zo zijn er: Madeira, Aurifil, Isacord (= Mettler), Venus, Brildor, Sulky, Fufu, Gunold, Marathon, Gutermann.
Brother heeft natuurlijk dat je het liefste Brother-garen gebruikt, maar dat is niet noodzakelijk.
Het ene glanst iets meer dan het andere. Je moet zelf uitzoeken welk garen jou het beste ligt en waar jouw machine het mooiste resultaat mee levert.
Dit geldt ook voor het ondergaren. Van veel merken is er ook ondergaren. Het kan zijn dat jouw machine op een bepaald ondergaren (Brother waarschijnlijk) staat afgesteld. Wanneer je op een ander merk overstapt, kan het nodig zijn de afstelling van je machine aan te (laten) passen.

Ik heb op mijn Brothers (PE200 en Galaxy2100) gewerkt met Brother, Aurilux, Madeira en Isacord. Alles zonder problemen. Waar je wel rekening mee moet houden als je grote klossen zou gaan kopen (1.000 meter of groter) dat je de klossen het beste staand achter je machine kunt gebruiken.
Met vriendelijke groeten,
Marja

http://bordurenmetmarja.blogspot.nl/
http://home.kpn.nl/jpb001/marja.html
http://www.atelierbusybee.nl/webshop/

Dealer Aurifil Cotone mako 28 en 50 en Isacord 40 machine-borduurgaren

Berengloren

Bedankt voor de reacties

Bericht: # 25305Bericht Berengloren
27-01-2011 09:13

Beste Marja en Elly,

Bedankt voor jullie reacties. Kan ik wat mee! Ga me er in het weekend eens in verdiepen hoe of alles werkt en wat ik voor garen zal kopen. Naaien kan ik wel, maar borduren......(met de hand ja maar met een machine????)

Bedankt ook voor de tip waar ik garen kan kopen. Had al wat Gegoogled en kwam toen ook Matson tegen.

Zal nog laten weten t.z.t wat de vorderingen zijn.

Nogmaals bedant.

Groetjes, Jenneke

toosb
Forumverkenner

Bericht: # 158298Bericht toosb
02-06-2018 19:59

Elisabeth schreef:Hallo,

Ik had de Brother 900, voorloper van de 950. Ik gebruikte zowel Brother, Brildor als Madeira bovengaren. Dit ging goed.
Voor ondergaren gebruik ik Brildor en Brother garen.
Soms moet je een beetje uitvinden waarmee je het lekkerst werkt.
Er zijn verschillende internetwinkels waar je garen kan kopen.
Brildor koop ik bij Matson in Rotterdam. Is daar het goedkoopst.
Ben nieuw hier heb vraagje waarom gebruiken jullie ander ondergraven?
VN Brother 800 E
Husqvarna Opal 690
Janome lockmachine

IngridL
Senior borduur(st/d)er

Bericht: # 158307Bericht IngridL
05-06-2018 07:34

Het ondergaren is veel dunner dan het borduurgaren. Behalve bij Free Standing Lace en andere patronen die aan beide kanten zichtbaar zijn gebruik je in de spoel hetzelfde garen als waar je mee borduurd.

Plaats reactie

Terug naar “Brother”